همشهری آنلاین: پنجمین کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ونزوئلا به ریاست وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس آغاز به کارکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن،در این کمیسیون مشترک که با حضور 6 وزیر از ونزوئلا آغاز شد، دو طرف با توافق درباره تشکیل بیش از 7 کمیته مشترک کاری از جمله کمیته توسعه صنعتی محور آبپوره – اورینوکو ، مسکن و زیر ساخت ها،آب و برق، مالی بانکی ، انرژی، بررسی برخی موانع و مشکلات طرحهای در حال اجرا ، برتلاش برای گسترش این همکاریها به منظور توسعه و پیشرفت کشور ونزوئلا تاکید کردند.

وزیر صنایع و معادن ایران در مراسم آغاز به کار این کمیسیون مشترک همکاری ، آنرا در راستای خودکفایی و استقلال و نزدیکتر کردن دو کشور دانست و با اشاره به اراده و تصمیم روسای جمهوری ایران و ونزوئلا برای نزدیکی هرچه بیشتر همکاریهای تهران - کاراکاس افزود : اکنون تشکیل پنجمین کمیسیون مشترک دو کشور ، نتیجه نشستهای متعدد و اراده و تاکید مسئولان برای رسیدن به خود کفایی و استقلال بیشتر از ابر قدرتهاست.

علی اکبر محرابیان با بیان اینکه روابط خوب دو کشور با تشکیل این نوع همکاریها افزایش و مستحکم تر خواهد شد افزود : این همکاریها  هم اکنون به عنوان الگو و نمونه موفق همکاریهای دو جانبه میان کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی در ادامه به تهیه طرح توسعه صنعتی محور آبپوره – اورینوکو در ونزوئلا ، با تلاش متخصصان و کارشناسان ایرانی و اهمیت آن برای توسعه ونزوئلا اشاره و ابراز امیدواری کرد:با برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی وزارتخانه‌های مربوطه ، هرچه سریعتر با امضای یادداشت تفاهم در این زمینه ، ونزوئلا به یک کشور توانمند اقتصادی و صنعتی در امریکای لاتین تبدیل شود.

محرابیان همکاری کمیته‌های کاری پنجمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا  را بسیار مناسب دانست و افزود : با تشکیل 10 میز مشترک کاری ، سرعت تصمیم  گیریها میان دو طرف برای حصول اهداف مورد نظر افزایش خواهد یافت.

وزیر صنایع پایه ونزوئلا نیز در این کمیسیون مشترک با اشاره به امضای بیش از 192 سند همکاری میان دوکشور تاکنون ، به همکاریهای بسیار خوب دوکشور و همچنین تاسیس کارخانه های تولید تراکتور ، خودروهای سمندو سایپا 141 و کارخانه های لبنی، تزریق پلاستیک ، آرد ذرت و دهها طرح دیگر ایران در ونزوئلا اشاره کرد.

رودولفوسانس افزود جمهوری اسلامی ایران در مدت 30 سال اکنون توانسته است با دستیابی به فناوریهای روز علمی  به پیشرفتهای زیادی دست یابد که ونزوئلا اکنون خواهان استفاده  از این دستاوردها و همچنین ا نتقال آنها به کاراکاس است و دولت و ملت ونزوئلا اکنون همه تلاش خود را برای به دست آوردن و انتقال این پیشرفتها و دستاوردهای بزرگ علمی و فنی و مهندسی ایران به کشورشان به کار خواهند بست.

براساس این گزارش 10 میز کاری در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا در شهر کاراکاس تشکیل شده است که دو طرف در پایان چند سند و یادداشت تفاهم و قراردادهای تجاری ،اقتصادی و صنعتی را امضا خواهند کرد.

این کمیسیون که با حضور وزرای امور خارجه ، زیرساختها ، صنایع پایه،اقتصاد مردمی، مسکن و شهر سازی،علوم و فناوری ونزوئلا و قائم مقام وزارت نیرو،و معاون وزارت مسکن و شهر سازی و نفت کشورمان و شماری از مدیر و مسئولان شرکتهای فعال و صاحبان صنایع و تجار دو کشور تشکیل شده است روز چهارشنبه پایان می یابد.

کد خبر 49614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز